Koningsdag 2022

Er zijn spanningen in ons land, onvrede over het beleid ten aanzien van vele zaken. We zien het dagelijks in onze samenleving onder jong en oud. Verdraagzaamheid lijkt soms ver te zoeken. Toch mogen we stilstaan bij de vrijheid die we nog steeds mogen genieten in ons land, ook al voelen wij ons niet altijd veilig, verandert de wereld om ons heen.

Des te meer reden om onze vrijheid te blijven vieren en gedenken.

Wij willen dan ook graag met u jong en oud onze vrijheid vieren en gedenken. Wij mogen dankbaar zijn dat wij met ons Koningshuis, ‘symbool van vrijheid’ dit mogen doen op Koningsdag en de Nationale Herdenking.

Wij hopen u dan ook tijdens een van de vele activiteiten te begroeten.

Uiteraard staan wij open voor uw ideeën dus schroom dan ook niet om die aan te reiken

Programmaboekje 2022

Het programmaboekje wordt in eigen beheer gemaakt. Hierin staat alle informatie over het programma op Koningsdag en nog veel meer informatie. Bij de inwoners in de woonkern Oldebroek wordt het thuisbezorgd!

Bekijk hier het programmaboekje: Komt z.s.m.

Wanneer de vlag uitsteken?

De vlag, met wimpel, mag tussen zonsopkomst en zonsondergang wapperen en moet bij zonsondergang worden neergehaald. De vlag mag nooit de grond raken of ergens tegenaan slaan. Alleen bij een officiële herdenking wordt de vlag na het spelen van het Volkslied langzaam in top gehesen. Op alle andere plaatsen blijft de vlag halfstok tot zonsondergang.

Meer informatie vindt u op: www.vlaggen.nl/vlaggenprotocol

.

DINSDAG 26 APRIL KONINGSAVOND

Vanaf 20.00 uur is er muziek op het plein, Gratis Toegang en de volgende artiesten zullen op het oranjepodium verschijnen Belinda Kinnear, Wimmie Bouma, Lucas en Gea en het debuut op het Oranjepodium van de “Zingende Oliebollenbakker” Julian Jonker. Ook zal Radio NL met Ivo Pasveer present zijn. OP HET KULTURSHUS PLEIN.

KONINGSDAG WOENSDAG 27 APRIL:

10:30 – 11.00 uur Aubade bij de Hullen met medewerking vanMuziekvereniging Concordia, ouders en kinderen verzamelen daaren gaan dan samen met de muziekvereniging naarhet Kulturhusplein

11:00 – 16:00 uur Oranjemarkt op het Kulturhusplein

11.00 – 12.00 uur Optreden dansgroepen van SOS Oldebroek

11:00 – 16:00 uur Diverse attracties op het Kulturhusplein,eendjesvangen, boogschieten, schminken “glitter tattoo”,Formule 1 Simulator, E-Karts voor de jeugd, Bugatti racebaan voorde peuters.

14:30 – 19:30 uur Q Music met twee DJ’s en “Het Foute Uur”op het plein.

.

*programma onder voorbehoud