Koningsdag 2020

Er zijn spanningen in ons land, onvrede over het beleid ten aanzien van vele zaken. We zien het dagelijks in onze samenleving onder jong en oud. Verdraagzaamheid lijkt soms ver te zoeken. Toch mogen we stilstaan bij de vrijheid die we nog steeds mogen genieten in ons land, ook al voelen wij ons niet altijd veilig, verandert de wereld om ons heen.

Des te meer reden om onze vrijheid te blijven vieren en gedenken.

Wij willen dan ook graag met u jong en oud onze vrijheid vieren en gedenken. Wij mogen dankbaar zijn dat wij met ons Koningshuis, ‘symbool van vrijheid’ dit mogen doen op Koningsdag en de Nationale Herdenking.

Wij hopen u dan ook tijdens een van de vele activiteiten te begroeten.

Uiteraard staan wij open voor uw ideeën dus schroom dan ook niet om die aan te reiken

Programmaboekje 2020

Het programmaboekje wordt in eigen beheer gemaakt. Hierin staat alle informatie over het programma op Koningsdag en nog veel meer informatie. Bij de inwoners in de woonkern Oldebroek wordt het thuisbezorgd!

Bekijk hier het programmaboekje: Komt z.s.m.

Wanneer de vlag uitsteken?

De vlag, met wimpel, mag tussen zonsopkomst en zonsondergang wapperen en moet bij zonsondergang worden neergehaald. De vlag mag nooit de grond raken of ergens tegenaan slaan. Alleen bij een officiële herdenking wordt de vlag na het spelen van het Volkslied langzaam in top gehesen. Op alle andere plaatsen blijft de vlag halfstok tot zonsondergang.

Meer informatie vindt u op: www.vlaggen.nl/vlaggenprotocol

VRIJDAGAVOND 26 APRIL KONINGSAVOND

.