Koningsdag 2018

Het is dit jaar het jaar van de tweede kamer verkiezingen. Een verworven recht waarbij we onze stem mogen laten gelden en die ons laat zien in welke vrijheid wij hier in Nederland mogen leven.

Er zijn spanningen in ons land, onvrede over het beleid ten aanzien van vele zaken. We zien het dagelijks in onze samenleving onder jong en oud. Verdraagzaamheid lijkt soms ver te zoeken. Toch mogen we stilstaan bij de vrijheid die we nog steeds mogen genieten in ons land, ook al voelen wij ons niet altijd veilig, verandert de wereld om ons heen.

Des te meer reden om onze vrijheid te blijven vieren en gedenken.

Wij willen dan ook graag met u jong en oud onze vrijheid vieren en gedenken. Wij mogen dankbaar zijn dat wij met ons Koningshuis, ‘symbool van vrijheid’ dit mogen doen op Koningsdag en de Nationale Herdenking.

Wij hopen u dan ook tijdens een van de vele activiteiten te begroeten.

Uiteraard staan wij open voor uw ideeën dus schroom dan ook niet om die aan te reiken

Programmaboekje 2018

Het programmaboekje wordt in eigen beheer gemaakt. Hierin staat alle informatie over het programma op Koningsdag en nog veel meer informatie. Bij de inwoners in de woonkern Oldebroek wordt het thuisbezorgd!

Bekijk hier het programmaboekje van 2018

Wanneer de vlag uitsteken?

De vlag, met wimpel, mag tussen zonsopkomst en zonsondergang wapperen en moet bij zonsondergang worden neergehaald. De vlag mag nooit de grond raken of ergens tegenaan slaan. Alleen bij een officiële herdenking wordt de vlag na het spelen van het Volkslied langzaam in top gehesen. Op alle andere plaatsen blijft de vlag halfstok tot zonsondergang.

Meer informatie vindt u op: www.vlaggen.nl/vlaggenprotocol

KONINGSDAG VRIJDAG 27 APRIL

OCHTENDPROGRAMMA

09:30—10:00 Christelijke muziekvereniging Concordia start vanaf Kulturhus De Talter

10:00—10:30 “De Hullen”, ophalen van de kinderen, ouders en belangstellenden. Muzikaal intermezzo bij “De Hullen”.Vervolg route: Stationsweg (R), Bloemstraat(R), Dahliastraat (L), Asch van Wijckkaan, Raadhuisplein.

09:00 – 17.00 Oranjemarkt op het Raadhuisplein

10:20 – 10:30 Aubade op het Raadhuisplein. Ontvangst en welkom afgevaardigde van het gemeentebestuur. 11.00 – 17.00 Diverse attracties

MIDDAGPROGRAMMA

12.00 – 17.00 Oranje vlooienmarkt.

12:30—20:00 MTB Streetrace. Zie volgende pagina.

13:00-14:30 Demo’s gymnastiekvereniging SOS

14:00—17:00 Telekids show discoshow Telekids komt graag naar je toe met de leukste, interactieve show van Nederland, speciaal voor kinderen: De Telekids Discoshow.is een interactieve, drie uur durende show waarin zang, dans, kennis en quiz op swingende wijze samenkomen. De show wordt gepresenteerd door de Telekids dj-presentator.

AVONDPROGRAMMA

17.00 – 19.00 KPN Inline cup skeelerwedstrijd :

17:00 senioren dames

18:00 senioren heren Toppers zoals, Crispijn Ariens, Gary Hekman, Inmgar Bergma, Bart Hoolwerf, Elma de Vries, Bianca Rooseboom en Berber Vonk zorgen voor he t nodige skeelervuurwerk 18.45 – 21.00 Optocht vanuit De Hagen met eindpunt het Feesttent Stationsweg.

21:30 – 22.00 VUURWERK SHOW MTB FEESTTENT STATIONSWEG

21:30 – 24.00 BPM DANCE PARTY MTB FEESTTENT STATIONSWEG Met DJ Martijn Westerink