Koningsavond en Koningsdag in Oldebroek

OLDEBROEK – Koningsavond en Koningsdag in Oldebroek, twee dagen feest. Nadat wij de afgelopen jaren elkaar niet op Koningsdag konden ontmoeten, zijn er op dinsdagavond 26 april en Koningsdag 27 april volop mogelijkheden om gezellig samen te zijn. De aubade op Koningsdag zal bij Zorgcentrum De Hullen plaats vinden om 10.30 uur, de andere feestelijkheden vanaf 11.00 uur op het Kulturhus plein bij de Talter in Oldebroek.

KONINGSAVOND VOOR DE JEUGD DINSDAG 26 APRIL OP HET KULTURHUSPLEIN:Lasergamen: voor de jeugd is er dinsdagavond vanaf 18.30 uur. Lasergamen in het Oldebroeker Bos, voor jongeren tussen 8 – 13 jaar, deelname is gratis en het beloofd een spannende happening te worden. Opgeven hiervoor kun je per mailinfo@oranjeverenigingoldebroek.nl

Bugatti race: voor de aller jongsten race coureurs 4 t/m 7 jaar is er vanaf 18.30 op het Kulturhusplein een Bugatti trap race auto’s wedstrijd, opgeven hiervoor kan per mail: info@oranjeverenigingoldebroek.nl

Wie bakt de lekkerste cake van Oldebroek? Tussen 18.30 – 20.00 uur op Koningsavond dinsdag 26 april is er een cake bakwedstrijd voor jongeren t/m 15 jaar, de ovens staan klaar op het Kulturhusplein, het beslag kun je thuis voorbereiden. En dan bakken maar, er is plaats voor 7 deelnemers. De jury bestaat uit Joyce Rens en Julian Jonker. Opgeven hiervoor kan per mail: info@oranjeverenigingoldebroek.nl

KONINGSAVOND DINSDAG 26 APRIL OP HET KULTURSHUS PLEIN:

Vanaf 20.00 uur is er muziek op het plein, Gratis Toegang en de volgende artiesten zullen op het oranjepodium verschijnen Belinda Kinnear, Wimmie Bouma, Lucas en Gea en het debuut op het Oranjepodium van de “Zingende Oliebollenbakker” Julian Jonker. Ook zal Radio NL met Ivo Pasveer present zijn.

KONINGSDAG WOENSDAG 27 APRIL:

10:30 – 11.00 uur Aubade bij de Hullen met medewerking vanMuziekvereniging Concordia, ouders en kinderen verzamelen daaren gaan dan samen met de muziekvereniging naarhet Kulturhusplein

11:00 – 16:00 uur Oranjemarkt op het Kulturhusplein

11.00 – 12.00 uur Optreden dansgroepen van SOS Oldebroek

11:00 – 16:00 uur Diverse attracties op het Kulturhusplein,eendjesvangen, boogschieten, schminken “glitter tattoo”,Formule 1 Simulator, E-Karts voor de jeugd, Bugatti racebaan voorde peuters.

14:30 – 19:30 uur Q Music met twee DJ’s en “Het Foute Uur”op het plein. Een gevarieerd aanbod aan muziek zal dezeKoningsdag voor bijkomen. Gratis Toegang! Uiteraard is er een gezellig terras, met drinken en snacks. Het thema is “Wie wordt de Max Verstappen van Oldebroek”? Er staan twee Formule 1 simulators in Oldebroek. Op Koningsdag is Oldebroek het Formule 1 Centrum.

Vanaf 11.00 uur gaan de gashendels los. Iedere deelnemer rijdt een manche en de beste 6 rijden aan het eind van de middag de finale. De winnaar verdiend € 125,=, de tweede prijs is € 100,= en de derde prijs is € 75,=. Iedereen kan maximaal 1x deelnemen (de 6 best geclassificeerdenrijden de finale) en er is een race stoel voor maximaal 80 deelnemers. Deelname is vanaf 14 jaar!Deelname is € 10,= per persoon, opgeven via mail:info@oranjeverenigingoldebroek.nl. Kom samen met jouw vrienden en vriendinnen race op het Kulturhusplein.

De allerjongsten van 4 t/m 6 jaar kunnen deelnemen op de Bugatti racebaan, een speciaal parcours met de Bugatti trap auto’s. Voor de leeftijdsgroep 5 t/m 9 jaar zijn er E-Karts, en zij kunnen hun rijkunsten testen op het E-Kart parcours. Racen op Koningsdag voor de junior en de senior!ORANJEMARKT OP HET KULTURHUSPLEINWil je een plek op de Oranjemarkt, reserveer dan je plaats via de mail bij: erwin_doornewaard@hotmail.com. Een grondplek voor kinderen is € 2,50, volwassene € 5,= en een marktkraam is € 17,50. De Oranjemarkt is van 11.00 – 16.00 uur.

Er is voldoende parkeergelegenheid. De Chr. Oranjevereniging Oldebroek organiseert samen met de Stichting MTB Streetrace Oldebroek de activiteiten in Oldebroek. Dit alles is mogelijk dankzij de inzet van de vele vrijwilligers. Wil jij meehelpen in de opbouw of op de dinsdag of de woensdag meld je dan aan via info@oranjeverenigingoldebroek.nl.Wij zien jong en oud graag op de activiteiten rondom Koningsdag 2022.