GESLAAG CONCERT MET POLITIEKAPEL NOORD-OOST GELDERLAND

OLDEBROEK – Op donderdagavond 11 juli 2019 was de Politiekapel Noord – en Oost Gelderland op uitnodiging van de Chr. Oranje vereniging Oldebroek te gast in Oldebroek om een zomeravond concert te verzorgen voor de inwoners van Oldebroek. Vanwege de weersvoorspellingen werd de locatie van het concert verplaatst van “de Hullen” naar de Gereformeerde kerk in Oldebroek.

Onder leiding van dirigent Jan Schoonhoven heeft het publiek een fantastische muzikale avond mee mogen maken. De opkomst was goed te noemen en werd het publiek  meegenomen in een muzikale reis rond de wereld. Het repertoire was breed en er werd muziek gespeeld met invloeden uit Oostenrijk, Zweden, Rusland en Zuid- Afrika. Tevens werden popnummers gespeeld van Racoon “no mercy” en een medley van “Queen”.  Er kwamen ook Nederlandstalige nummers aan bod van Jan Smit, Nick en Simon, Gerard Joling en Marco Borsato.

In de Politiekapel waren enkele muzikanten aanwezig uit de gemeente Oldebroek. Bertus van de Bosch met zijn vrouw Berry en dochter Lenie werden even benoemd en de broers Erik en Everaat Doorwaard waren ook van de partij. Overigens heeft dirigent Jan Schoonhoven ook enkele rootsuit Oldebroek.

Het publiek was enthousiast en heeft een fantastische avond gehad. Als afsluiting werd dirigent Jan Schoonhoven nog even in de bloemetjes gezet door bestuurslid Adrie Dekker van de Chr. Oranje vereniging Oldebroek. Al met al een mooie avond die afgesloten werd een daverend applaus.