SPECTACULAIRE KONINGSDAG OLDEBROEK 2018

Koningsdag 2018 in Oldebroek zal een spectaculaire worden, met het gemeentehuis als wedstrijd decor. Defensie zal spectaculaire bruggen bouwen om dit allemaal mogelijk te maken. Er is dit jaar een samenwerking tussen verschillende verenigingen. De skeelerclub de WijheRuit met Eduard Vinke en Tonnie van Tongeren en de stichting Streetrace Oldebroek met Arie ten Hove en Marco van Doorn hebben zich samen ingezet om dit sportspektakel mogelijk te maken.

In de voorbereiding is veel tijd gestoken. Het gemeentehuis is dit jaar niet alleen het décor van Koningsdag maar ook onderdeel van de wedstrijd. De mountainbikers zullen door het gemeentehuis racen. Om het geheel mogelijk te maken strijken Nordin Chaibi en Stefan van Gerner samen met hun collega’s van de 102 constructiecompagnie van het 101 Geniebataljon uit Wezep neer in Oldebroek om twee grote bruggen te bouwen om zo het skeelerparcours te kunnen passeren.

Burgemeester Ardriaan Hoogendoorn, zelf ook een vervend fietser, was erg enthousiast over de medewerking van defensie tijdens dit spektakel. Deze twee bruggen (kruispunt Tulpstaat / van Asch van Wijcklaan en splitsing Van Sytzamalaan / toerit EMTE) zullen in de week voorafgaande aan Koningsdag worden opgebouwd.
De jonge mountainbikers van de ATB vereniging Oldebroek Jordy v.d. Veen, Ruben Schoonhoven en Rick Bos zien uit naar deze openingswedstrijd van dit Streetraceseizoen. Harry Kamstra, skeeleraar van de skeelerclub de WijheRuit, verheugt zich enorm over de start van dit skeelerseizoen. De actieve skeelerclub is zelf ook volop bezig om een prachtig nieuw skeelerparcours naast de Talter te realiseren.
De Chr. Oranjevereniging Oldebroek is erg blij met deze samenwerking en ziet uit naar een volledig vernieuwd programma van Koningsdag, zowel op sportief als muzikaal gebied. Op donderdag avond 26 april vind het MTB Oranjefestijn plaats in de tent aan de stationsweg met artiesten als Jannes, Ancora, Lytse Hille, IJsselduo, Jeffrey Heesen, Wimmie Bouma, Duo Remix, Otto Lagerfett, Arjan Veneman. Op Koningsdag zullen in Oldebroek vanaf 10.00 de activiteiten starten op en rondom het raadhuisplein. De dag zal afgesloten worden met muziek en een vuurwerk aan de stationsweg in Oldebroek.