Toneelvereniging “Irene” laat Oldebroek lachen

Toneelvereniging “Irene” uit Hattemerbroek speelde zaterdagavond voor de Oranjevereniging Oldebroek in het Kulturhus de Talter. De bezoekers genoten van het blijspel “Amor richt zijn pijlen zelf” een toneelstuk geschreven door D.J Eggengoor.

In de volle zaal klonken voortdurend lachsalvo’s en was het genieten van toneelspel. De spelers van “Irene” vormen een hechte groep, en hebben in de voorbereidingen al vele uren samen doorgebracht, iedereen speelde dan ook een voortreffelijke rol. De aanwezigen genoten dan ook van het stuk wat zich afspeelde op de boerderij van het boerenechtpaar Bonheur, Albert en Alberdien Boneheur, boer en boerin op “de Lindenhof”, deze rollen werden prachtig gespeeld door Barry van de Grift en Anita Stenekes. Het boerenechtpaar Bonheur heeft het beste voor met hun dochter Lobke gespeeld door Kimberley Jansen en zoon Hidde gespeeld door Jeffrey Koerhuis. En vrouw Bonheur wil graag de keuze van een huwelijkspartner van de kinderen beïnvloeden, zij doet dan ook haar uiterste best om haar kinderen aan vermogende partners te helpen zodat hun een zorgeloze toekomst wordt gegarandeerd. Zoon Hidde wordt gekoppeld aan Koosje gespeeld door Corrie Bosch zij is de naïeve dochter van de schatrijke supermark eigenaresse Tine van Tutten gespeeld door Oetje van Rijssen-Duim. Dochter Lobke wordt gekoppeld aan de boer Janus die samen met zijn broer Jan boert op de “Sudderhof”. Boer Janus wordt in een geweldige rol door Frank Plakmeijer gespeeld, deze heeft vanaf de eerste minuut het publiek te pakken, en hij vormt een prachtig duo met zijn toneelbroer Jan gespeeld door Harm Boer. Beiden zorgen voor veel hilarische momenten in het stuk. De zoon Hidde heeft het al voorzien op Cora van Kampen gespeeld door Judith Broekhuizen. Rode draad in diverse situaties is de buurman van de familie Bonheur, Jan-Willem Goemogge gespeeld door Gerard van Boven. Aan het eind worden de naïeve dochter van supermarkt eigenaresse en boer Janus verliefd op elkaar, en vormen zij het paar. En Komt buurman Goemogge met een oplossing voor Hidde en zijn vriendin Cora, die in zijn boerderij mogen, hij heeft zelf geen kinderen en zo een goede erfopvolging. Achter de schermen werkte mee, Johanna Duim, Dini van de Velde, Ada van de Poll-Spronk en de grime werd gedaan dor Gerry Vosselman-Spronk. De Oranjevereniging Oldebroek kan terugkijken op een zeer geslaagde avond. Dit mede door het enthousiaste toneelspel van leden van “Irene” uit Hattemerbroek. Zij wisten in dit blijspel op een geweldige wijze alle karikaturen goed neer te zetten. Het werd voor de aanwezigen een heerlijk avondje uit in het Kulturhus de Talter.

Bekijk hier de foto’s van de voorstelling gemaakt door Jan van de Pol.