Skeeleren Koningsdag Oldebroek

Tijdens Koningsdag 2017 is net als vorige jaren traditie getrouw de aftrap van de KNSB Marathon Cup in Oldebroek. Rondom het Raadhuisplein zal vanaf 16.00 in diverse categorieën geskeelerd worden. Om 16.00 starten de B rijders, de Dames om 17.00 en om 18.00 de A rijders.

In Oldebroek wordt ieder jaar volop strijd geleverd. Dankzij de sponsoren is deze wedstrijd mogelijk. Bij de B rijders doen ook veel plaatselijke rijders mee zoals Edwin Korenberg uit Kamperveen en Aleid Klompenmaker uit Oosterwolde. Verder nemen ook Harry Kamstra, Remon Wieberdink en Kevin Spronk deel. Bij de A rijders komen Gerco van de Beek en Jar Korenberg in actie. Deze wedstrijd is onderdeel van de landelijke skeelercompetitie. Nieuw is dit jaar dat de rijders op wielen van 125millimeter mogen starten. Waar voorheen 110 millimeter de maximale toegestane wielmaat was, heeft de KNSB dit jaar groen licht gegeven om met deze grote wielen te rijden. Het beloven dus mooie wedstrijden te worden.